dimanche 17 avril 2016

Rennes Street - Maja Design DT

Bonjour à toutes,

Aujourd'hui je suis sur le blog de Maja Design avec une photo que k'ai prise dans les rues de Rennes (France). C'est une simple rue de la vieille ville mais j'aime beaucoup la photo.

Hello Sweeties

Today I'm up on Maja Design blog with a layout that showcase a photo I've taken in Rennes (France). It's a simple street in the old town, but I like the way the photo turns out.


J'ai choisi de faire une page très simple. J'ai commencé par ajouter a fine couche de gesso sous la photo. Une fois sec, j'ai ajouté des taches de gesso dilué et j'ai séché. J'ai ensuite ajouté une première couleur et j'ai séché. J'ai continué à ajouter plusieurs couleurs en prenant soin de sécher entre chaque couleurs jusqu'à ce que je sois satisfaite du résultat.

I kept the design of the layout quite simple. I started to add a thin layer of white gesso where I want to put the photo. When dry, I splattered watered gesso too and dried. Then I added a first color and dried. I continued to add different colors and dry before adding the next color, until I was happy with the result.


J'ai utilisé les mêmes couleurs pour colorer les fleurs et les feuilles.

I used the same colors to colored the flowers and the leaves.


Après avoir collé les fleurs, les papiers et la photo, j'ai ajouté des Art Stones. J'ai encore utilisé les mêmes couleurs pour les colorer.

After I've glued the flowers, papers and photo, I added some Art Stones. I used the same colors to colored them too.


Pour finir la mise en page, j'ai ajouté des glass glitters et des micro-billes.

To finished the layout, I added some glass glitters and microbeads.


Matériels / Materials:

Maja Design papers :

 1926 bs no.XXI no.XX
Vintage Summer Basics
1926 bs
Vintage Autumn Basics
 n°XX                                          n°XXI

Other products used:

Starburst
Tainted Love Steal
Twinkling H2O
Go Navy
Primary Element
Wild Plum
Primary Element
Burnt Umber
Glass Glitter
Pitch Black
Micro Beads
Berry
Rodanthe - SeashellPaper leaves 40mm
Art Stones


Heavy Gesso
White
Gesso
Clear
Soft Matte
Gel
Flowers
Rodanthe - Seashells
Leaves
40 mm

 

Where can you purchase MajaDesign Papers?

MajaDesign collections are sold all around the world - 33 countries and growing with new stores being added often. Are you looking for a store location that sells Maja collections? Here is a helpful Store Finder link to help you shop. If your favorite store is not on this list, consider asking them to carry MajaDesign.

5 commentaires:

  1. Très jolie page et oui la photo est superbe ;)

    RépondreSupprimer
  2. What a fabulous photo! I love the simplicity of the layout - it is truly gorgeous! I am always inspired by your work.

    RépondreSupprimer
  3. Your page is so very gorgeous. I love the colors you have used on your flowers and stones - and the design is lovely. I so enjoy your beautiful photos!

    RépondreSupprimer



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...